Ett tryggt val för den mindre verksamheten till den stora kedjan.

Vanliga frågor

Om du inte hittar svar på det du söker här nedan så går det jättebra att kontakta oss. Vi har bemannad service och tar gärna emot ditt samtal.

Vad kostar EasyPos?

EasyPos kostar från 200 Kr/månad beroende på funktioner. Det finns också möjlighet att endast betala per kvittotransaktion. Kontakta oss för mer information.

Får jag rabatter vid fler kassor?

Absolut, rabatter ges redan vid två kassor.

Är det någon bindningstid?

Normal sett inte, men ni kan få bättre pris om ni binder er för längre tid.

Behövs utbildning?

Vi har många gånger försökt anordna utbildning, men ingen har varit intresserad. EasyPos är så enkelt att genom en enkel introduktion så klarar ni er själva. Sen hjälper alltid vår support till vid frågor.

Har ni många kunder?

Allt är relativt men vi har några tusen kassor i drift.

Är kunderna nöjda?

Vi gör ibland en undersökning och får mycket högt betyg. Vi kan också säga att få kunder lämnar oss. Vi har heller inga problem med att lämna referenser om ni önskar.

Behövs mycket support?

Nej, huvuddelen av supporten handlar faktiskt om kortterminaler. Vi har personlig support mellan 09.00 – 19.00 vardagar och 10.00 – 16.00 på lördagar. Övrig tid har vi mailsupport.

Ni är ett webbsystem, vad händer om internet är nere?

Enligt statistik är internet lika säkert som el. Givetvis kan eran egen uppkoppling vara nere och vi rekommenderar en backup genom en mobil linje. För större företag kan vi installera EasyPos lokalt som en backup.

Fungerar ni med Fortnox?

Absolut vi integrerar med Fortnox, ni kan läsa mer under integrationer.

Fungerar EasyPos på en iPad?

Absolut, EasyPos fungerar på de flesta datorer som PC, Android och iOS.

Är det svårt att komma igång?

Det som tar längst tid är att få en kortterminal, kassan är igång på 30 minuter.

Jag har 40 000 artiklar i en Excelfil, kan jag få in dem i EasyPos?

Självklart, EasyPos har funktioner för att importera artiklar från t ex en Excelfil

Behövs lokal skattebox?

Nej, EasyPos är kopplat till en molnbaserad skattebox levererad av Infrasec Sweden.

Jag har fem butiker, kan kunden byta i vilken butik som helst?

Ja, genom EasyPos koncernhantering kan du ta fram kvittot i vilken butik och kassa som helst inom koncernen och genomföra byten och returer.

Jag har en kassa idag, kan jag enkelt få in EasyPos i min nuvarande kassa?

Om den är hyfsad modern och har minst Windows 7 så fungerar det utmärkt.

   08 – 730 14 14
   info@easypos.se