Vanliga funktioner för den medelstora verksamheten
Den medelstora verksamheten t ex restauranger, medelstora butiker(retail), gym och golfklubbar har större behov av integrationer med olika kringsystem t.ex. logistiksystem, ordersystem, affärssystem, bokningssystem och bokföringssystem. Läs mer under rubriken Integrationer. Det ställs ofta krav på hanteringen av artiklar och lager. Integrationer ska ske i realtid t ex mellan ordersystem och kassa. Behov av egna presentkort, kundklubb och lojalitet. Önskemål finns också av kampanjhantering, schemalagda rabatter, streckkodshantering, bytesfunktioner, enkel spårbarhet av kvitton, central administration av viktiga funktioner genom EasyPos Admin. Självklart kunna ta betalt med Swish, betalkort, faktura och kanske kontanter. Självklart också integrerat med skattebox samt få ut läsbara, förståliga rapporter samt integrera rapporter med andra system. För restauranger hanteras också bongskrivare.
Kvitton ska kunna skrivas ut, skickas digitalt och för de som inte önskar kvitto möjlighet att slängas på ett godkänt digitalt sätt.